Home Motoare diesel
Motoare diesel
Motoare Diesel principiu de functionare PDF Imprimare Email
Motoare diesel
Scris de madalina   
Marţi, 07 Septembrie 2010 07:52
Numele acestui motor provine de la inginerul german Rudolf Diesel, care la si inventat in anul 1892. Diesel si-a dorit sa creeze un motor pentru care sa se poata utiliza diverse tipuri de combustibil, chiar si praful de carbune. Initial acesta a fost prezentat in cadrul Expozitiei Universale, functionand pe ulei de alune.

Toate modelele de motoare Diesel au aprindere prin compresie, adica combustie interna. Principiul de functionare se bazeaza pe detonarea combustibilului la temperatura ridicata obtinuta prin comprimarea unui amestec de aer si carburant. Acestea nu utilizeaza dispozitive auxiliare cum este bujia la motorul pe benzina.

Functionarea la motoare Diesel

Combustibilul este aprins prin cresterea temperaturii gazului. Cilindrii aspira aerul, care este mai apoi comprimat prin intermediul unui piston pana la atingerea unui raport de 25:1. La sfarsitul cursei de compresie, un injector pulverizeaza motorina direct in camera de ardere. Deoarece motorina se aprinde cand intra in contact cu aerul (preincalzit la o temperatura de pana la 900 de grade Celsius), aceasta ardere determina cresterea presiunii si a temperaturii, care pun pistonul in miscare. Forta pistonului este transmisa catre arborele cotit cu ajutorul bielei. Prin acest fenomen miscarea liniara se transforma in miscare de rotatie. Pentru marirea cantitatii de aer din cilindri, modelele de motoare Diesel noi sunt supraalimentate.

De ce pornesc mai greu aceste motoare Diesel la temperaturi scazute?

Explicatia este de natura stiintifica. Legat de acest aspect un rol important il are blocul motor, alcatuit din cilindri si chiulasa (piesa care ajuta la inchiderea cilindrilor motorului cu ardere interna). Masa acestui bloc absoarbe caldura rezultata prin compresie, impiedicand aprinderea. Pentru a rezolva acest neajuns, tipurilor noi de motoare Diesel li s-au asociat diverse dispozitive de incalzire de tip electric. Cele mai cunoscute astfel de dispozitive sunt bujiile cu incandescenta. Acestea reprezinta un instrument ce ajuta la aprinderea combustibilului (a motorinei). Alte tipuri de dispozitive electrice care indeplinesc acelasi rol sunt rezistentele electrice amplasate fie in galeria de admisie, fie in cadrul blocului motor.

La ce ne este util regulatorul de turatie pentru motoare Diesel?

Indiferent de tipul acestuia, electronic sau mecanic, acesta are rolul de a regla turatia motorului, dozand in mod corect nivelul de motorina injectata. Deoarece cantitatea aspirata de aer nu este controlata motorul se poate supratura. Regulatoarele de turatie electronice comanda injectia si folosesc o unitate centrala de control pentru a limita turatia motorului. Senzorii trimit constant semnale catre aceasta unitate centrala si dozeaza cantitatea de motorina in mod optim.

Cele mai multe motoare Diesel folosesc in prezent cunoscutul sistem de injectie solida. Acest sistem a fost inventat de catre Herbert Akroyd Stuart. Sistemul functioneaza in felul urmator: se ajunge la un combustibil cu o presiune extrema, dupa care acesta este introdus in camera de ardere cu ajutorul unor injectoare si a aerului comprimat, starea acestuia fiind aproape solida.
 


Sondaje

Iti plac motoarele?
 

Vizitatori Online

Avem 1 vizitator online

Adauga la retele sociale

Facebook Twitter Digg Delicious Stumbleupon RSS Feed 

Joomla 1.5 Templates by JoomlaShine.com